Nieuwe poten

Toen ik een jaar of 10 was kreeg ik een bureautje: wit met oranje, dat was in die tijd (jaren 70) helemaal hip. Mijn behang had paarse cirkels….

Een jaar of 20 later heb ik dit bureautje wat ‘gepimpt’ met behulp van een pot witte grondverf en een pot zwarte verf en een drietal nieuwe knopjes: daar knapte het weer van op en kon er weer jaren tegenaan.

Maar nu stond het ding wat te laag voor de plek waar ik het wilde hebben: onder het raam, waaronder een dik verwarmingkje hem belette strak tegen de muur te staan.

Daarom heb ik er nieuwe pootjes onder gezet, zwart metaal met wieltjes, bij de Gamma… Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn, maar ik heb nu nog spierpijn en blaren van het schroeven, en je moet niet kijken hoe die schroeven er in zitten.

Maar goed, het zat er om 2 uur ‘s-nachts onder, en hij stond. Alleen rollen, tja, dat leek toch wat te veel gevraagd: 1 pootje is door zijn wieltje heen gezakt. Of dat nou komt omdat het bureautje te zwaar is voor de pootjes? De wieltjes zelf kunnen 50 kilo (per stuk neem ik aan) aan, maar is zo’n pootje (het plastic waar de pin van het wieltje in zit is kapot gebarsten) daar wel op berekend?

Nieuwepootjes

Leave a Reply

