Geen spinnen, maar vliegen!

In een vorig weblog-artikeltje heb ik mijn afkeer van het schoonmaken van de tl-lamp, waaraan zich meerdere spinnen-eizakken bevonden, vermeld. Ik hoopte dit voor de laatste keer te doen, omdat mijn nieuwe appartement geen tl-verlichting voor de deur heeft (helaas wel in de berging-gangen in de kelder – en daar heb ik ook al enkele spinnen met web gesignaleerd, helaas).

Op de zesde verdieping hoopte ik van zowel mieren, spinnen, muggen en vliegen verschoond te blijven, of in elk geval aanzienlijk minder last te hebben dan op de eerste verdieping van mijn vorige flat.

Maar nee, de natuur heeft anders besloten, en mijn buitenhorren lijken een ideale overwinteringsplaats voor vliegen te vormen. Helaas heb ik mij dit te laat gerealiseerd: ik dacht dat een hor vliegen tegen moest houden!

Vliegen

Ik heb het niet zo op vliegen en andere vormen van ongedierte, dat moge duidelijk zijn.
Het hebben van een uitgebreid buitenterrarium met bruine harige vliegen dat zich nu al tot een populatie van zo’n 50 exemplaren heeft uitgebreid, geeft me dan ook weinig kijkplezier. Vandaag heb ik de luxaflex maar naar beneden getrokken, ik kon het niet langer aanzien. Aangezien de deuren van mijn frans balkon in het midden open gaan, en ik de hor open moet schuiven om een kans te hebben dat ze het wat minder prettig vinden tussen hor en balkondeuren, ben ik van plan aanstaande woensdagavond de volgende strategie te volgen:

1. Wachten tot het vliegenbedtijd is, laten we zeggen middernacht.

2. Alle andere deuren openzetten, waardoor het lekker gaat tochten in huis.

3. Binnen alle lichten gedoofd houden (is niet makkelijk met bewegingssensors bij de kastverlichting in de slaapkamer)

4. Balkondeur links openen (gelukkig zit de eerstopenende deur aan de juiste kant) en heeeeel langzaam de hor een flink stuk open schuiven.

5. Balkondeur weer sluiten

6. Alle andere deuren weer sluiten, totale inspectie met electocutie-vliegenmepper.

One thought on “Geen spinnen, maar vliegen!

Leave a Reply

