Kinderziektes

Bij de oplevering heeft men verschillende ‘opleverpunten’ genoteeerd, deze vond men destijds niet eens opmerkenswaard, en werd als ‘vloeien’ afgedaan toen ik er op wees.

Maar de kring voor de badkamer wordt groter, en maandag werd er een streepje om de cirkel gezet, en vandaag is toch duidelijk te zien dat ie groeit, een dikke centimeter in twee dagen.

Kring_gang

Maar omdat er niemand meer naar kwam kijken heb ik er vanmiddag iemand bij geroepen, en men vermoedt dat het ‘de waterleiding’ is.
Dus wordt dit met gezwinde spoed doorgegeven aan de loodgieter. Deze zal waarschijnlik eerst in de hal wat opbreken, en pas als daar het euvel niet te vinden is, in de vloer van de badkamer (jakkes). Daar in de badkamer wil het ook met de radiator niet boteren, want nadat ik nog maar eens – dit keer aan een ‘verwarmingsman’ mijn twijfel of de radiator wel op dat stukje past nu de pijpjes niet geheel in het midden zitten had vermeld, ging deze heel vriendelijke man eens meten, en meende toch ook dat hier de projectleider aan te pas moest komen, omdat inderdaad er een halve centimeter te kort ruimte was aan de rechterkant. Deze stelde voor om de radiator hoger en naar links op te hangen en dan buisjes ‘in de kleur te verven’. Hier was ik niet echt happy mee: de radiator is 2 meter lang, hangt al op een hoogte van pak hem beet 35 cm en zou dan bijna tot mijn verlaagde plafond komen , nog afgezien van de lelijke buisjes. Morgen word ik hopelijk teruggebeld met een betere oplossing (liefst een kleiner formaat radiator).

Verder hoop ik toch morgen of overmorgen eindelijk in de berging te kunnen (als in dat mijn sleutel past op mijn ‘hok’ zodat er iets in kan worden opgeborgen.

De electrapunten zijn nu verhuisd naar 30 cm, dat was nog niet makkelijk met die dikke muren!

Electraklus3

Het wachten was vanmiddag op de man met het emmertje gips, om de gaten te vullen, maar die kwam niet. Niet doorgegeven, niet aan toe gekomen, wie het weet mag het zeggen. Morgen maar weer afwachten, maar halverwege de dag toch maar weer ‘keten’ als het nog niet gebeurd is…

En zo zijn er uiteraard nog tal van grotere en wat kleinere puntjes. Het schijnt dat men zich nu nog met man  en macht op het opleveren van de laatste 16 appartementen richt en zich pas daarna op het wat sneller wegwerken van de ‘opleverpunten’ gaat richten. Dat zou over een dag of 12 zijn. Eh….. dan maar blijven zeuren?

Leave a Reply

