Opruiming!

Het moest er toch een keer van komen, en ik was er al halfhartig mee begonnen:

Opruimen

Wat kan een mens in een paar decennia toch ongemerkt een hoop troep verzamelen!

Het afgelopen jaar heb ik al wat dingetjes op marktplaats gezet en soms zelfs verkocht, en een paar dingen met pijn in het hart weggegooid, maar echt veel verschil maken, nee.

Nou zijn er nog een paar kasten die vroeger bij deze flat hoorden, gammele dingen die zelfs de vorige bewoners al naar de berging hadden verbannen. Dus in die kasten in de berging stop je… Troep.

In een poging ergens te beginnen heb ik het grof vuil gebeld om deze kasten op te halen, en morgenochtend om half 8 moeten ze aan de weg staan. Omdat ik niet om 6 uur ‘s-morgens herrie wil schoppen (en geen ochtendmens ben) heb ik dat maar om 10 uur ‘s-avonds gedaan.

Er staan nu een stapeltje kasten langs de weg, en ik heb een beetje rugpijn. Maar heeft het nou tot meer ruimte geleid? In miijn hok beneden lijkt het nog net zo benauwd, want alles wat in die kasten zat, staat nu op de grond in de berging gestapeld. En je haalt er weer dingen uit, waar je toch nog van denkt… Misschien heb ik er toch nog wat aan (overgebleven vloerbedekking en vinyl bijvoorbeeld, om misschien tijdens het klussen op de vloer te leggen?)

Kasten_ruimen

In en naast deze kasten nog twee uit elkaar gehaalde boekenkasten, en de boeken… staan nu opgestapeld in huis- en slaapkamer. Wat gaat er mee straks, en wat niet? En zo niet, wat doe ik er mee? Gelukkig nog een paar maanden de tijd!

Leave a Reply

