CarpetQuest deel drie: vloer-, wand-, raam- en meubelbekleding

Drie maanden verwijderd van het eigenlijke verhuizen en inrichten, heb ik eindelijk wat meer zicht op wat er op de vloer, op de muur, voor het raam, en zelfs op de nieuw te bekleden stoelzittingen moet komen.

Gelukkig schijnt de vloerbedekking te  lukken – maar hopen dat het niet uit de collectie genomen blijkt te zijn over drie maanden, je zal het altijd zien – en die komt door het hele huis, behalve de keuken.
Optic

Daar heb ik nu een donkergrijs met lichtere en donkerdere vlekjes (en een beetje een boomschorsstruktuur) vinyl, in cirkelvorm, met aluminium strip als afscheiding met de vloerbedekking.
So_brass

Dat vinyl keert terug in de slaapkamer tegen de wand achter het bed. Alle andere wanden ben ik van plan eerst met vliesbehang in een tweetal strukturen te laten beplakken waaroverheen twee verschillende kleuren (metallic) verf, neigend naar goud en zilver. Grofweg rechts alle muren zilver en links alle muren goud.
Goud_vlies_1
Zilver_vlies

De ramen krijgen voor een deel mijn eigen lamellen, aangevuld met nieuwe (dezelfde en een suede zwart accent), bij de slaapkamerbalkondeur horizontaal (luxaflex).
Lamellen_test

Hoewel ik er nooit van heb willen weten, ben ik in de huiskamer tevens bekeerd tot gordijnen: zwart velours. Ik hoop maar dat het goed uitpakt. Het schijnt acoustisch gezien geen slecht idee te zijn, maar ze zijn met name voor het verduisteren gekozen. Ik hoop ook maar dat het er mooi uit ziet, want ze waren nogal prijzig.
Blackvelvet

Ten slotte heb ik voor de 3 barkrukken die ik op marktplaats gekocht heb, en mijn eigen 4 eettafelstoelen een lap grijsgevlekt leer gekocht, waarmee deze hopelijk perfect in het geheel gaan passen.
Zittingkjesleer

Leave a Reply

