CarpetQuest

Nee het is geen nieuw Fantasy Roleplaying game, maar mijn persoonlijke queeste naar apart tapijt op de vloer.

Na maandelang zoeken naar iets anders dan xe9xe9nkleurig of hoogstens gemxealeerd tapijt, kwam ik op internet in de collectie van het Belgische merk Domo (hier niet zo heel bekend) een tapijt tegen waarvan ik dacht: hee, dat is wat anders, hier wil ik wel eens in het echt een staaltje van zien, en als het zo is als het op de foto lijkt, dan denk ik dat ik dit wel op mijn vloer wil hebben:

Domo_opt_3c

Wat doe je in zo’n geval, als je dit nog nooit ‘live’ in een winkel bent tegengekomen?

Mailtje naar Domo, afdeling tapijt. ‘Waar in NL is dit verkrijgbaar?’. Vlot antwoord, Domo wordt in Nederland bijvoorbeeld gevoerd door CarpetRight.

Okee, op bezoek bij CarpetRight in Leiden: ‘middag, hebben jullie dit tapijt?’ Antwoord nee, wat mooi, willen we best hebben, maar hebben we niet. Ze plegen een telefoontje naar hun Domo-contact in Belgie: Blijkt dat zij contact hebben met de vinyl en tegelafdeling van Domo en daarom niet aan kamerbreed tapijt kunnen komen. Helaas pinda….?

….terug naar de mailpen: Domo, wie nog meer? Ditmaal een heel lijstje waaronder een paar groothandels. Exe9n groothandel is onvindbaar, een tweede voert het betreffende tapijt niet, een derde ook niet en een vierde reageert niet. Een van de groothandels had wel het mailadres van de Domo vertegenwoordiger NL.

Mailtje naar vertegenwoordiger NL: ‘waar o waar in NL…’ Antwoord: het gezochte tapijt is niet in een collectie in Nederland opgenomen. Maar is wel te bestellen, alleen niet voor kleine hoeveelheden.

Oeps. Toch maar weer een mailtje: hoeveel dan? Antwoord: Per rol.

Okee, rol, tja, ligt aan de prijs… Prijs? Rol van 25 m (4 m breed) 2750 euro (hoop ik op inc. btw) Dit is op zich per strekkende meter niet duur, maar voor mij dus gewoon wel prijzig, maar nog te doen.

Slik…. Okee, desnoods. Maar hoe kom ik dan aan een kleurstaal zodat ik toch eerst in het echt kan bekijken wat ik eventueel wil bestellen?

Wordt vervolgd….

One thought on “CarpetQuest

  1. Leuk tapijt!! Bel een dealer van Domo van ‘net over de grens’ en beloof een paar euro meer voor ietsje verder rijden en je hebt het tapijt dat je wilt. Of je vraagt of ze een halve rol willen leveren via de Leidse winkel🙂 good luck,

Leave a Reply

