Spinnentijd…

Er is een ding waarvan ik zeker weet dat ik het volgend jaar niet meer hoef te doen: op onze galerij heeft men tl-verlichting: heerlijk warm als je je nestje met eitjes optimaal wil laten ‘uitbroeden’. Ook de omgeving van die tl-verlichting is interessant voor nestenbouw.

Daarom is het rond deze tijd ook altijd spinnenfeest: een stuk of 10 ei-zakjes en bijbehorende broedspinnen hebben zich aan de voorkant van mijn flat ‘genesteld’.

De hoeveelheid spinnenpoep begint dan schrikbarende proporties aan te nemen en het karweitje dat ik zo lang mogelijk voor me uitschuif moet er dan toch echt van komen: haal weg die spinnenkolonie. Kijk, het zijn nuttige beestjes, en ik gun ze ook hun plaatsje onder de zon, maar waarom onder mijn tl-lamp? Het vreemde is dat ze niet bij de andere lampen op de galerij zitten, daar zie ik alleen ‘oude’ zwarte nesten en spindraad hangen. Misschien is niet weghalen een betere remedie? In elk geval was dit voor mij, en misschien ook voor hun, de laatste keer dat ik dit vieze (of psychisch zo ervaren) klusje heb geklaard, hoezee!

Spinnentijd

One thought on “Spinnentijd…

Leave a Reply

