Sinterklaasrijmpje

Een statige rechter uit het Haagje
Boog zich onlangs over een Westerhaags vraagje

De kwestie was als volgt omschreven;
Bedreigt straks de lucht mijn kwaliteit van leven?

De rechter slaakte een diepe zucht,
Al leek het hem gebakken lucht
Dit vraagstuk had toch haken en ogen
Moest zorgvuldig worden gewikt en gewogen….

Na raadpleging van klager en geklaagde nam hij een kloek besluit
Eindelijk kon dan de voorlopige beslissing er uit:

Makkers staakt uw wild geraas:
De rechter speelt voor
Sinterklaas!

8 thoughts on “Sinterklaasrijmpje

  1. Het wordt allemaal steeds raarder.
    eerst denken we allemaal, zolang er nog een rechtzaak is, is er geen definitieve bouwvergunning, blijkt dat net deze beroepsprocedure nou net niet in het contract staat.
    Toch geloof ik dat als SW een factuur had gestuurd in oktober dat er toch veel mensen in protest hadden gegaan. Waarom zou je gaan betalen als de bouw nog stilgezet kon worden.

    Toch blijf ik mijn twijfels houden of dhr K niet naar de hoge raad kan stappen, als dit nog mogelijk is?

    We zullen Woensdag wel horen hoe en wat, misschien dat het dan allemaal duidelijk gaat worden.

  2. Ik dacht officeel ook (als in ja hoor, hij is definitief, maar als de rechter het beroep uiteindelijk toch hout vindt zagen, dan helpt dat dus niet…. heel klein kansje, denk ik) maar het blijft uiteraard een risico😕

  3. Ik heb de brief van SW gelezen en ik vind het maar raar.

    Volgens de overeenkomst (ovk) is de bouwvergunning onherroepelijk maar officieel nog niet. Dus als onze klager doorzet en de rechter alsnog beslist in zijn voordeel dan ligt denk ik de bouw stil.

    Dit betekent voor de kopers dat we bouwrente moeten betalen terwijl de bouw stil ligt en daarbij kan een huidige woning nu nog niet worden verkocht omdat je niet weet wanneer de bouw klaar is (kan nog altijd stil gelegd worden) zolang de beroepsprocedure nog loopt.

    Dit is bij mijn beste weten nooit de intentie geweest van de ovk. Mij is steeds verteld dat de bouwvergunning onherroepelijk moet zijn voordat er betaald moet gaan worden. Ik (en met mij velen) zijn geen jurist en gaan er daarom in goed vertrouwen vanuit dat de ovk die je tekent ook jouw belangen dient. Dat blijkt nu dus niet het geval te zijn.

    Wellicht zie ik het verkeerd, ik hoor dan graag van jullie.

Leave a Reply

