Take the long way home….

Kriebel krabbel kruisje, wie zit er aan mijn huisje? Dat kraaide de heks uit Hans en Grietje.

Voorlopig zit er nog niemand aan mijn huisje, de bouwvergunning laat nog wat maanden op zich wachten. Ik heb wel een krabbel gezet, maar kriebel heb ik nog niet, laten we dat kruisje, dat ieder huisje heeft voorlopig ook maar vergeten!

Positief is wel dat ik mocht tekenen voor mijn eerste keus, want de twijfelende dame met voorrang heeft uiteindelijk toch van de koop afgezien…. Niet verkeerd dus.

Ook gunstig is dat ik pas een hypotheek hoef af te sluiten nadat de bouwvergunning definitief is. Kan ik nog even doorsparen, want daarna wordt het ruim twee jaar lang (op de aanloopmaanden na) dubbele lasten omdat ik hem meteen ook ga betalen (‘t ken net). De schatting is dat de bouw twee jaar gaat duren.

Met het krabbelen kreeg ik ook de brochure (plastic bindertje met a4tjes) MEER-EN-MINDERWERK.
Meer werk, meer betalen en ook vaak minder werk, niet minder betalen. De brochure zou speciaal voor mijn bouwnummer zijn opgesteld, ha! Er staan zelfs plattegronden van alle appartementstypen in en veel opties die voor andere appartementen gelden.
Het toppunt was dat een bepaalde optie twee keer vermeld werd maar met verschillende prijzen, de afzetters laten zich zo wel in de kaart kijken: duidelijk knip-en-plakwerk uit andere projecten.

Omdat alle dingen vreselijk duur zijn en waarschijnlijk veel goedkoper later door een bedrijf kunnen worden gedaan, of door een handige doe het zelver, ga ik voor de minimale keuzes.

Wel wil ik de indeling iets laten wijzigen, dat staat niet in de lijst, maar ik ga een tekening naar de aannemer sturen met de vraag alvast een indicatie van de haalbaarheid en de kosten te geven (stukje muur weg, deur weg en zo). Dit zal ook wel schrikken worden maar dat doe je niet zo snel later.

3 thoughts on “Take the long way home….

  1. VOLGENS MIJ HEBBEN WIJ DIE OPTIE VOOR ELECTRA IN BEIDE KEUZELIJSTEN NIET STAAN. EEN CURSUSJE COMMUNICEREN ZAL ZEKER GEEN KWAAD KUNNEN, WANT BIJ HET ONTVANGEN VAN HET MEER/MINDERWERK BOEK WERD MIJ VERTELD DAT WE BIJ LESTELLA EEN KIJKJE KONDEN GAAN NEMEN.

  2. Hallo Miranda, wat leuk, een mede bewoonster! Informatie, ja hoe kom je er aan, gewoon veel vragen, en ik was natuurlijk als bewoner van de wijk al een stuk eerder op de hoogte van de plannen, maar die bleven ook altijd zeer globaal. Wel wordt het nu steed een beetje tastbaarder, maar nog steeds erg rommelig. Ik mailde de leverancier van de keuken, of ik niet eens een keertje kon komen neuzen, mailt deze terug dat ze officieel nog niet gehoord hebben dat ze de projectkeuken mogen leveren 😕
    Natuurlijk blijft het fantastisch allemaal, maar een cursusje communiceren zou sommige partijen geen kwaad doen 😀
    Heb jij ook die optie voor electra (extra dubbele wandcontactdoos) in keuzelijst 1 en 2 staan?

  3. wij hebben ook getekend voor een appartement in westerhaghe. vinden het ook vaag en erg lang duren. maar blijven wel positief. hoe kom jij aan al die informatie? groetjes miranda

Leave a Reply

