Iene mine mutte, tien pond grutten…..

Ja hoor, ik ben van de eerste optie afgestoten door degene die nog voor mij kon kiezen: van de bijna honderd beschikbare appartementen koos ze nou juist degene die ik wil.
Dus voorlopig sta ik voor keus twee als eerste in de rij, en volgende week woensdag kan ik daar voor tekenen (mocht de ander af zien van de koop kan ik nog switchen).
Ik vind het allemaal nog steeds vaag en niet echt duidelijker worden met die aanneem en koopovereenkomsten waarin het stikt van potjeslatijn ‘quasi quo’ moeillijke zinsconstructies en warrige clausules. In elk geval ben ik wijzer op een paar gebieden:

Men begint op zijn vroegst pas in juni met bouwen
De bouw duurt minimaal 2 jaar
Ik krijg pas na het tekenen het boekwerk met meer en minderwerk

Er is iets wazigs met uitstel van betaling en daarom rente schuldig (6%) en allerlei slagen om de arm voor beide partijen, en dat hoop ik nog een beetje helderder te krijgen (is dat verplicht, en zo niet is het toch verstandiger om dat te doen?)

Kortom, het wordt weer lichtopsteektijd, eventjes. Trouwens zijn ook nu de servicekosten niet ter sprake gekomen.

2 thoughts on “Iene mine mutte, tien pond grutten…..

  1. Hoi MC, ja, vind ik ook, maar je wordt daar aangekeken of je een nitwit bent als je dat zegt, de tegenopmerking is dat het heel gebruikelijk is om het pas daarna te krijgen… zucht, zo wordt het echt minder leuk allemaal, maar ik blijf er stoxefsch onder (probeer ik). Ik blijf gewoon optimistisch 😉

Leave a Reply

