Frustratieindex

Ik heb weer een aantal kilo’s aan chocola en scheepsknopendrop gegeten, en de schuld geef ik (naast mijn ongetwijfeld zwakke geest) aan het gestuntel rond de verkoopprocedure.
Wat weet ik op dit moment: Er is nog  een huurder die wil kopen, deze heeft voorrang op mij. Maar de kans dat deze hetzelfde appartement wil als ik is klein.
Nu hebben we allemaal (alle huurders) een formulier in moeten vullen met een eerste tweede en derde keus. Wat is er nou logischer dan dat men mij ook kan/wil vertellen of een of meerdere van de keuzes van de andere huurder op een van mijn drie keuzes is gevallen?
Maar nee, ik blijf nagelbijtend en tandenknarsend in onzekerheid over mijn status (ook al weet ik inderdaad dat de kans groot is) als koper voor mijn eerste keus.
Zet het van je af, spreek ik mijzelf vermanend toe, maar dit lukt nog steeds niet zo. Ik blijf ‘malen’ in het hoofd. En daardoor ben ik eerder moe, eerder geneigd tot frustratie-snoepen en een tikkie afwezig.
Maar de sjoow must go on, dus dit zal ook wel weer voorbij gaan. Veel afleiding zoeken zoals eind deze maand naar de woonbeurs? Wie gaat er mee?

Leave a Reply

