Setback!

Vandaag hypotheekofferte B gekregen: 150.000 is goedgekeurd. Alleen las ik nu in de voorwaarden bij de offerte dat de depotrente over dit bedrag 1% lager is dan de hypotheekrente. Da’s minder, en nog iets, hoe schat ik dit nadeel in ten opzichte van de nog uit te komen hypotheekofferte A? (iets hogere percentages, maar geen nadeel in de depotrente)? Wat doet een tiende procent voor 1 jaar en 5 jaar en twee tiende op 10 jaar ten opzichte van dit nadeel?
En dan nog dit: voor 13 september moet deze offerte worden ondertekend om te aanvaarden. Normaal zou ik dan als weten hoe het zit met het appartement maar……. ik mailde de makelaar om te vragen of de kopersbrochure soms al iets eerder beschikbaar was: krijg ik teruggemaild dat er iets vertraging is opgelopen bij de drukker: iets, zeg maar een maand!
Dat zou betekenen dat ik dus voor 13 september eigenlijk nog niets weet over de voorwaarden…. Balen. Ach ja, ik ga weer eens lobbyen bij de woningbouw…. Wordt….

Leave a Reply

