Hyperdepiep….. hoera?

Vandaag heb ik onderhandeld.
Ja niet van dat harde hart-tegen-hard elkaar van tafel vegen gedoe, maar op mijn eigen onopvallend slinkse manier.

Ik had een hypotheekaanbod gekregen van Hypotheekadviseur C (als in hij doet nog mee maar ik verwachtte er weinig van) dat dat van Hypotheekadviseur A (met stip gestegen) overtrof. Het nare was dat ik A eigenlijk al het idee had gegeven in mijn onschuld dat hij de eerste en enige was met dit aanbod, dat was ie toen ook, maar een paar uur later dus niet mee, en C bood aan de minimale verplichte verzekeringspremie uit eigen zak aan te vullen (en nog iets met indirecte korting notaris).

Dus ik op bliksembezoek bij A en gewoon verteld wat C had geboden. A eerst in de wiek geschoten, en zijn eerste opening was dan ook: moet je vooral doen, ga maar naar die ander dan (lijkt dit niet een beetje op overspel?)! Maar na nog even zacht op stemming (hard op inhoud) “ja ik vind het echt wel een beetje lullig, had zo’n goed gesprek met jou, gunde het je ook maar het is toch wel een groot verschil en ja…” zei hij plots dat ie het ook deed. Dat met de notaris kon ik echter wel vergeten, want sjoemelen met de prijzen van notarissen deed ie niet, en raadde hij ook af in verband met de service. Ach ja, ik vond het wel goed. Dus met dank aan kandidaat nummer C nu een offerte via kandidaat nummer A. Hopelijk voor 150.000 maar dat is nog niet zeker (mijn loon is daar eigenlijk te laag voor). De verkoopakte had hij niet perse nodig gelukkig. Blijft dus spannend. Wordt weer vervolgd.

Leave a Reply

