Kickoff!

Okee, de eerste entree en meteen pleinvrees. Waar zal ik beginnen? Zo te zien moeten plaatjes van andere sites gelinkt worden dus de afbeeldingen van de nieuwbouw (tekeningen) komen later.

(Jawel, heb nu de mogelijkheid afbeeldingen toe te voegen en bij deze een overzichtstekening – geflatteerd – van de toekomstige wijk)

Een korte samenvatting van wat voorafging: de flat waar ik in woon is al wat ouder en blijkbaar niet meer van deze tijd – er zijn zat flats die net zo oud zijn en volgens Bartje nog jaren meegaan – dus moest er volgens de woningbouw iets gebeuren. Na jarenlang gezeur met bewoners en commissies is daaruit voortgekomen een nieuwe wijk: Westerhaghe. In oktober wordt de eerste – nu bijna ontruimde – flat gesloopt en kan met de bouw worden begonnen.

Ik wil gaan proberen in de eerste fase van de nieuwbouw een flat – sorry dat heet nu appartement – te kopen, en heb al de eerste stappen hiertoe gezet, omdat ik denk dat het straks erg snel zal gaan en een slimme meid is nou eenmaal….

Dus de notaris heb ik al uitgekozen, en ik wil nu een hypotheekofferte aanvragen. Na een aantal adviesgesprekken heb ik er nu eentje die best erg laag is: Maar nu zegt de adviseur dat ie daarvoor de koopakte nodig heeft. Ja die is er nog niet, want ik ben zoals gezegd, er vroeg bij. Morgen hoop ik hem even te spreken om er achter te komen of ie dat ding echt nodig heeft. Die fase zie ik namelijk pas volgende maand aanbreken, en wie weet staat de rente dan weer hoger. Wordt vervolgd…

Leave a Reply

